Login

DEUTSCHER TAG

26.10. 2021
DEUTSCHER TAG
Někteří z vás mají ještě v živé paměti projektový den English day, který na naší škole proběhl před dvěma lety. Od té doby jsme čelili nepříznivé covidové situaci a dlouho plánovaný Deutscher Tag, neboli německý den, přišel na řadu až letos v říjnu před podzimními prázdninami.

I letošní projektový den bychom rádi uvedli parafrází oblíbené hlášky z filmu Anděl na horách:

Já když na to přijdu, tak i projektuji. Projektuji dobře, projektuji rád.

A protože opakování je matka moudrosti, pojďme si společně zopakovat, co to tedy je ten projekt? Proč jej ve škole využíváme? K čemu slouží? K čemu je to dobré? Nejde jen o líbivé slovíčko, za které by se skrylo nicnedělání a nekontrolovaná zábava?

Začněme tedy od toho, co by takový projekt měl splňovat:
  1. Měl by být poučný. 
  2. Měl by být zábavný. 
  3. Měl by vést děti ke spolupráci. 
  4. Optimálně by měl propojovat více vzdělávacích oblastí, předmětů a učit v souvislostech. 
  5. Měl by mít konkrétní zajímavý a kreativní výstup. 
  6. Měl by třídit vědomosti dětí a zúročit vše, co už děti dokáží. 
  7. Měl by bavit nejenom děti, ale také paní učitelky. ✔

Při vší skromnosti se domníváme, že všechny body jsme splnili beze zbytku. 

Zde jsou nut(d)ná fakta:

Náš projekt byl zaměřený na aktivní získávání informací o německy mluvících zemích a prostupoval všemi předměty. Cílem bylo získání povědomí o německé kultuře a základních reáliích německy mluvících zemí, významných památkách a osobnostech, žáci se interaktivní formou seznámili se základními německými frázemi a jednoduchou slovní zásobou.  Pracovali ve skupinkách, spolupracovali napříč ročníky. Veškeré činnosti a jejich náročnost byly uzpůsobeny věku dětí. Součástí projektového dne byla přednáška paní Binko na téma Německy mluvící země. Děti měly v rámci přednášky možnost ochutnat spoustu vybraných místních pochutin (hot dog s vídeňskými párky, sušenky Lambertz, medvídky Haribo, Apfleschorle, Mozartovy koule, čokoládu aj.).


A jak to celé probíhalo?
 
V průběhu 1. vyučovací hodiny byly pro děti ve třídách nachystány úkoly a pracovní listy, které je seznámily se základními informacemi o německy mluvících zemích.
Během 2. vyučovací hodiny proběhla již zmíněná přednáška s ochutnávkou. Získané znalosti si děti ověřily v připraveném kvízu.
V rámci projektového dne si ve 3. vyučovací hodině každá ze tříd upekla Sacher dort a seznámila se se slovní zásobou použitých surovin. Každý ročník dostal také přiděleno jedno německé říkadlo nebo píseň, kterou se společně naučil.
Ve 4. vyučovací hodině odprezentovali žáci 4. a 5. ročníku své powerpointové prezentace o německy mluvících zemích, které si připravili v rámci hodin informatiky. Jejich přednášky se zúčastnili mladší spolužáci.
Na závěr dne si každá třída zvolila svůj vlastní výtvarný výstup týkající se jedné z německy mluvících zemí, který bude vystaven ve společných prostorách školy. Žáci se naučili pracovat v týmu a prezentovat výsledky své práce. Své vynikající dorty si děti snědly ke svačince v úterý před prázdninami.
 
Soudě podle ohlasu dětí se nám celý den vydařil. Děti nejvíce ocenily možnost vše si vyzkoušet, upéct, ochutnat, spolupracovat ve skupinkách a pracovat s různě starými spolužáky.

Sluší se také poděkovat paní Lucii Binko, která si připravila zajímavé a zabavné prezentace, sehnala a nakoupila lokální potraviny, aby děti mohly vše ochutnat, a dokonce upekla vlastní linecká kolečka, která dětem rozdala, když ve své prezentaci narazila na rakouské město Linec. A nezapomněla ani na paní učitelky. :-) 

Pro úplnost dodáme, že celý projektový den byl financován z šablon MŠMT, konkrétně z šablony 3. II/12.

Pokud jste dočetli až do konce, GRATULUJEME! :-) Krásné podzimní prázdniny!

Zpět na hlavní výpis

Nástěnka

obrázek
DEN ZEMĚ
středa 24. dubna
1., 2. a 3. ročník
Home škola Mašovice

Created by © 2015 - 2023 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek pro školy